maandag 21 november 2016

Dudeljo! De Vlaardingse Wielewalen

Op 1 mei werd in de Broekpolder de eerste Wielewaal van dit jaar gehoord.
Yess, hier had ik op gewacht, nog nooit had ik een Wielewaal gezien en mijn voornemen
was dan ook om ze te zien en als het even kan ook te fotograferen.
Dat viel nog niet mee omdat ze meesters zijn in het zichzelf verstoppen.
Je tuurt in de populier omdat je daarin de Wielewaal hoort roepen en ondanks dat er nog maar
weinig blad aan de boom zit zie je hem niet.

waar zit ie nou!!


Op 6 mei was het dan eindelijk raak!
Die middag ging ik weer op de Dudeljo klanken af en hoe dichterbij ik kwam hoe duidelijker.
Ik zie meerdere Wielewalen  tussen de populieren vliegen.
Het lukt me om een bewijsplaatje te maken, zo die is binnen!

mijn eerste Wielewaalfoto

De Wielewalen blijven ter plaatse maar wat zijn ze lastig te fotograferen, een enkele beweging en ze
vliegen weg


Tja, als die tak daar niet zat......

dat geldt ook voor deze


Maar dan!!
Ineens gaat een Wielewaal helemaal vrij op een tak zitten.
Ik sta er op een meter of 15 vanaf.
Je weet dat je maar een paar seconden hebt, een beweging maken is fataal!!
Met het hart in mijn keel kan ik een aantal foto's maken.
Hebbes!!

de Wielewaal kijkt naar links.....

kijkt even naar rechts.....

en gaat er even mooi voor zitten....

en weg is de Wielewaal!!

Ja dat was een topmiddag met de Vlaardingse Broekpolder Wielewaal.
Zie ze graag volgend jaar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten