maandag 21 november 2016

Visarend in de Broekpolder

Op 10 mei probeerde ik in de Broekpolder weer een Wielewaal te fotograferen en zie ik ineens
verderop een roofvogel zitten op een afgebroken boomstam. Door de verrekijker zag ik pas wat
het was, EEN VISAREND!! Geweldig! Snel een paar foto's gemaakt.

Visarend - Pandion haliaetus - Broekpolder



Voorzichtig sluip ik telkens een stukje dichterbij. De Visarend heeft een vis gevangen en doet zich te goed aan deze maaltijd.




Visarend - Pandion haliaetus - Broekpolder





Weer wat dichterbij heel voorzichtig, ik wil niet dat de Visarend mij ziet en er dan vandoor gaat.




Zo kan ik wel 15 minuten lang kijken naar deze prachtige roofvogel.






Dan vind de Visarend het wel mooi geweest en vliegt in een sierlijke boog over de bomen richting het grote water. Wat een topvogel en wat een topwaarneming.



1 opmerking:

  1. Hoi Bert
    Die is wel gaaf, juiste tijd op de goede plek, staat ook nog op mijn verlanglijstje.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen