woensdag 23 november 2016

Pleased to meet you, de Roodmussen van Oostvoorne

Op de site Waarneming.nl had ik gezien dat er al een aantal dagen Roodmussen werden gezien bij
het Oostvoornse meer aan de rand van het Geuzenbos.
Op vele blogs had ik al foto's gezien van deze soort, allemaal even prachtig.
Het is 1 juni en nu ging ik ook een poging wagen om de Roodmus vast te leggen.
Daar aangekomen was er niemand en begon het zoeken en vooral luisteren.

Als eerste zie ik een paartje Roodborsttapuiten, ook al geweldig.

Roodborsttapuit ♀ Saxicola rubicola - Oostvoorne

Roodborsttapuit ♂ Saxicola rubicola - Oostvoorne

Maar dan nu de focus op de Roodmus. Zijn roep doet denken aan de melodie van de tekst Pleased to meet you.. van het Stones nummer Sympathy for the Devil. Dus oren open en goed luisteren.
En ja hoor daar hoor ik het, dus snel in de richting van de klanken en even later zie ik mijn allereerste
Roodmus zitten, Prachtig.

Roodmus - Carpodacus erythrinus - Oostvoorne
Ik zie twee exemplaren.
Wat een mooie vogels.




Pleased to meet you.....
Het gebied waar de Roodmussen zaten.


De Roodmussen staan er toch maar mooi op zo.
Onderweg naar huis heb ik de hele tijd Mick Jagger in mijn hoofd. Pleased to meet you.. geweldig.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten